fredag 24 april 2009

Tandläkar besök


Igår var vi i Jönköping på tandläkar besök för Max,han har gått i "tandläkarskola" i värnamo en alldeles fiffig idé som någon kommit på ..(säkert en kvinna)
Där har det övats på att åka tandläkar stol,borstat och räknat tänderna och undersökt de flesta tandläkar instrumenten.
Fånigt tycker säkert vissa men hade jag fått göra detta när jag var liten så hade jag säkert haft en annan syn av tandläkar besöken idag.
I Värnamo så hade Max tandläkare Anna,helt underbar tjej som fick unge herr Fransson på fall,han t o m skulle ha pappa Rogers deo på sig inför besöken..oj oj oj!!
I Jönköping så var Anna med den nya tandläkaren Thita lika så hon super go,drev med Max om att det var små Italienare som bodde i hans tand som var tvungna att flytta där ifrån,allt från stövlar till peruker som dom lämnat kvar och som hon var tvungen att städa bort...vilken fantasi,men bra gick det och gapade gjorde han duktigt hela tiden.
Det var en stolt Max tillsammans med sina föräldrar som lämnade tandläkaren..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju helt fantastisk på att skriva! Jag skrattde gott när jag läste och sen hade jag högläsning för Mikael & Uffe.
Jag hade nog oxå behöft gå på tandläkar skola, vilken fifig ide!
Kram på er!